1397/10/30
    •    
        • بخشهای خبری
        •  

          گزارشی از جلسه کمیسیون توسعه مدیریت شرکت توزیع برق مشهد با حضور مسئولان سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی

          کد: 1198
          تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
          منبع خبر:
          تعداد بازدید: 95
          جلسه کمیسیون توسعه مدیریت شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد با حضور خانم مهندس موسوی معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی و مهندس سعیدی مدیرعامل و جمعی از معاونان توزیع برق مشهد برگزار شد.
          گزارشی از جلسه کمیسیون توسعه مدیریت شرکت توزیع برق مشهد با حضور مسئولان سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی

           گزارشی از جلسه کمیسیون توسعه مدیریت شرکت توزیع برق مشهد

          با حضور مسئولان سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی

           

           

           

          جلسه کمیسیون توسعه مدیریت شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد با حضور خانم مهندس موسوی معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی  خراسان رضوی و مهندس سعیدی مدیرعامل و جمعی از معاونان توزیع برق مشهد برگزار شد.

          به گزارش دفتر روابط عمومی، در این جلسه مهندس سعیدی به تشریح فعالیت های مهم توزیع برق و نقش و جایگاه سلامت اداری و صیانت از حقوق  شهروندی پرداخت و گفت: بکارگیری نرم افزار مکانیزه «ناب» به منظور ارائه خدمات مربوط به فروش انشعاب بدون نیاز به مراجعه حضوری متقاضیان و نیز حذف ارتباط مستقیم بین کارکنان و متقاضیان از جمله اهداف استفاده از این نرم افزار در ارتقای سلامت اداری بوده است. وی در ادامه توجه به حفظ محیط زیست، اجرای پروژه های موفق شرکت در این حوزه را اشاره کرد و گفت: استفاده از سیم های روکش دار 20 کیلوولت و همچنین جایگزینی کابل خودنگهدار بجای  سیم های سیمی در شبکه فشار ضعیف به حذف شاخه زنی درختان و برق گرفتگی پرندگان منتهی شده است.

          وی همچنین درباره فعالیت های توزیع برق در حوزه بهبود فضای کسب و کار از طریق تکنولوژی های نوین به خصوص عملیات خط گرم فرمان از نزدیک در بهره برداری از شبکه های توزیع برق توضیحاتی ارائه نمود.

          در این جلسه خانم مهندس موسوی معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و         برنامه ریزی خراسان رضوی نیز بصورت مبسوط گزارشی از آخرین تغییرات ارزیابی جشنواره شهید رجایی را ارائه کرد. وی همچنین از برنامه ریزی های دقیق انجام شده برای اجرای اقدامات مرتبط با تحول اداری و انجام  آسیب شناسی و عارضه یابی ابراز خرسندی کرد.

          در این جلسه مهندس مسعود ثناگر مدیر دفتر توسعه مدیریت و تحول اداری نیز گزارشی از فعالیت های انجام شده در راستای برنامه های تحول اداری و همچنین تشکیل کمیته های زیرمجموعه کمیسیون راهبری توسعه مدیریت را ارائه کرد.

          وی با اشاره به اینکه جلسه مذکور در راستای تکلیف برنامه های تحول اداری و در خصوص تشکیل کمیسیون توسعه مدیریت و با حضور نمایندگان سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی (خانم مهندس موسوی، آقای مهندس مولوی نماینده سازمان مدیریت و برنامه ریزی در شرکت و آقای مهندس موسوی قائم ومقام معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی) برگزار شده است گفت: در این جلسه ضمن اعلام برنامه های مرتبط با خودارزیابی بر مبنای آیتم های جشنواره شهید رجایی، امکان طرح سؤالات توسط مدیران بخش های مختلف به طور مستقیم از دست اندرکاران اجرایی فراهم شد.

          در این جلسه دکتر ابوالقاسم امیر شیبانی مشاور تحول اداری شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد گفت: در راستای استقرار مدیریت عملکرد و خود ارزیابی سازمانی در ابتدا تمهیدات لازم برای تهیه جدول گانت تحت عناوین برنامه جامع و راهبردی الزامات تحول اداری، برنامه زمان بندی یکساله فصول تصویب نامه حقوق شهروندی در نظام اداری انجام و به واحدهای مرتبط تحت پوشش ابلاغ شد تا نسبت به تطبیق فعالیت محورهای جشنواره شهید رجایی اقدام شود.

          وی در ادامه به اهم فعالیت های کمیته های پنج گانه در 6 ماه اول امسال پرداخت.

          دکتر امیر شیبانی اهم فعالیت های کمیته ساختار و فناوری های مدیریتی را به شرح زیر اعلام کرد:

          -         تهیه و تدوین برنامه جامع تحول اداری شرکت متأثر از برنامه اصلاح نظام اداری کشور و ارسال به واحدهای زیر مجموعه جهت تطبیق عملکرد با برنامه.

          -         طراحی و اجرای مدل های مدیریتی نوین مانند 5S، نظام مدیریت کیفیت IMS  ، سیستم پیشنهادات کایزنی و مدیریت دانش در راستای افزایش بهره وری و بهبود ومستمر فرآیندها  و روش های انجام کار و الکترونیکی کردن آنها

          -         با توجه به واگذاری اکثر فعالیت های اجرایی به بخش خصوصی، جدول زمانی گزارش واگذاری فعالیت ها در دست تهیه می باشد.

          -         تهیه برنامه اجرایی برای توانمندسازی و حمایت بخش غیر دولتی مرتبط با سیاست ها و مأموریت های شرکت نظیر آموزش و اعطای تهسیلات مناسب در قالب ایجاد گروه توسعه تأمین کننده کالا (20 شرکت از شرکای استراتژی ...)

          -         برنامه ریزی جهت انجام تمرکز زدایی سازمان ها متناسب با نیازهای مشتریان در تصمیم گیری ها و تفیض اختیارات به واحدهای تحت پوشش و تشکیل کمیته های کارآمد

          -         به روز رسانی ساختار و تدوین اصول و شرح وظایف سازمانی و ابلاغ آن به واحد های تحت پوشش

          -         برنامه ریزی جهت سامان دهی و افزایش کارایی کمیسیون ها، کمیته ها کارگروه ها و سایر مجامع تصمیم گیری شرکت

          -         ارتقاء سطح استاندارد وسایل و امکانات و تجهیزات و ساختمان ها و فضای اداری با توجه به اجرای پروژه 5S   جهت استفاده موثر از آنها

          وی همچنین اهم فعالیت های کمیته توسعه دولت الکترونیک و هوشمند سازی را به شرح زیر عنوان کرد:

          -         تهیه برنامه های عملیاتی جهت توسعه خدمات الکترونیک از طریق واحدهای مشترکین و دفاتر پیشخوان و الکترونیکی کردن خدمات 28 گانه به منظور کاهش و حذف مسافرت های درون شهری جهت اخذ خدمات در راستای مدیریت سبز

          -         اصلاح فرآیندها و روش های انجام کارو الکترونیکی کردن آنها بر اساس نقشه فرآیندی شرکت

          -         برنامه ریزی و اجرای آموزش های کاربردی در زمینه دولت الکترونیک و فناوری اطلاعات و ارتباطات برای مدیران، کارشناسان و سایر کارکنان شرکت

          -         راهبری و اجرای برنامه فرهنگ سازی و توانمند سازی مردم در استفاده از خدمات الکترونیک و اطلاع رسانی از طریق روابط عمومی شرکت

          -         توسعه میز خدمت الکترونیکی از طریق اینترنت و تلفن همراه و رایانه (در قالب پورتال شرکت) با رویکرد و حذف مراجعه حضوری و کاهش مسافرت های درون شهری برای اخذ خدمات.

           

          دکتر امیر شیبانی در ادامه، فعالیت های کمیته سرمایه انسانی را نیز به شرح زیر اعلام کرد:

          -         راهبری پروژه برنامه ریزی استراتژیک منابع انسانی شرکت

          -         اجرای پروژه طراحی و راهبردی استقرار نظام برنامه ریزی نیروی انسانی شامل تأمین نیازهای نیروی انسانی و مازاد آن بر اساس مدل جهانی Apac

          -         شایسته سالاری، اجرای طرح جانشینی مدیران، برنامه ریزی آموزشی و اجرا و ارزیابی

          -         تدوین و راهبری استقرار نظام جامع آمار و اطلاعات نیروی انسانی در راستای سیستم MIS 

          -         ارزشیابی موثر عملکرد مدیران و سایر کارکنان (امانی و پیمانی) به صورت مکانیزه

          -         برنامه ریزی در جهت متناسب سازی نیروی انسانی با پست های مصوب شرکت

          -          برنامه ریزی و اجرای برنامه های رفاهی مدیران و کارکنان متناسب با منابع و اعتبارات در راستای طرح تکریم درون سازمانی

           

          وی مهمترین فعالیت های کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم را به شرح زیر عنوان کرد:

          -         برنامه ریزی و تدوین برنامه عملیاتی صیانت از حقوق مردم و طرح تکریم ارباب رجوع بر اساس محورهای جشنواره شهید رجایی و وزارت کشور و منشور حقوق شهروندی ابلاغی ریاست محترم جمهور

          -         ابلاغ برنامه های فوق الذکر به واحدهای تحت پوشش و پیگیری و انجام تمهیدات لازم جهت عملیاتی کردن آنها

          -         برنامه ریزی جهت انجام سنجش و اندازه گیری میزان رضایت مندی مردم از نحوه ارائه خدمات شرکت و تکریم ارباب رجوع.

          -         برنامه ریزی و انجام رسیدگی به شکایات مردمی به صورت نظامند و سیستمی

          -         تلاش در جهت استاندارد سازی فضاهای اداری جهت استفاده معلولین و جانبازان عزیز

          -         فعال سازی و تشکیل به موقع کمیته سلامت اداری و ایجاد زمینه های لازم جهت عملیاتی نمودن مصوبات آن

          -         انجام برنامه ریزی جهت اجرای آموزش های صیانت از حقوق شهروندی، اخلاق حرفه ای در محیط کار به منظور انجام فرهنگ سازی و آگاهی کارکنان در خصوص مباحث سلامت اداری

          -         توسعه میز خدمت الکترونیکی از طریق پورتال شرکت و ایجاد فیزیک میز راهنمای خدمت در کلیه امورهای نواحی اجرایی

           

           

           

          دکتر امیر شیبانی در خاتمه به یکی دیگر از کمیته ها به نام کمیته مدیریت عملکرد اشاره کرد و اهم  فعالیت های آن را در شش ماه اول امسال به شرح ذیل بیان نمود؛

          -         صحه گذاری معیارها، محورها و شاخص های ارزیابی عملکرد شرکت (در قالب سیستم پایش) بر اساس واحدهای ستادی و اجرایی

          -         انجام خودارزیابی و مقایسه نتایج ارزیابی ها و تحلیل دوره ای آنها بر اساس سیستم آسیب شناسی و عارضه یابی

          -         برنامه ریزی جهت اجرایی نمودن سیستم بهره وری و مدیریت کیفیت بر اساس بخشنامه های ابلاغی شرکت توانیر

          -         سیاست گذاری نحوه رتبه بندی و پاداش دهی بر اساس نتایج ارزیابی عملکرد (سیستم پایش و عارضه یابی سازمانی)

          -         آسیب شناسی سیستم مکانیزه ارزیابی عملکرد موجود و ارتقاء آن به دو حوزه ارزیابی ستاد و واحدهای اجرائی.

           

مجموع بازدیدها : 15,008,941
تعداد بازدید امروز : 970
تعداد بازدید دیروز : 2,467
آخرین به روزرسانی : 13:41  1397/10/30
تعداد کاربران مهمان : 112
تعداد کاربر آن لاین : 1
نشانی: مشهد مقدس - بلوارخیام(جنوبی) - صندوق پستی 1115- 91735
تلفن: 31703-051
نمابر(فکس): 37681066-051
ایمیل: